Actueel

Het coronavirus heeft grote impact op de Groninger vrijetijdssector. Het team van Marketing Groningen blijft zich keihard inzetten voor een sterke en positieve reputatie van Stad en Ommeland als toeristische en culturele bestemming. 

Het is hartverwarmend om te zien wat voor creatieve initiatieven er ontstaan bij ondernemers en instellingen in ons mooie Groningen. Kijk hieronder voor actuele informatie en wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen.

Copyright Siese Veenstra

Copyright Siese Veenstra

© Siese Veenstra

Wintercampagne 'Off the beaten track'

De wintercampagne voor de stad Groningen zou dit jaar in het teken staan van 'Off the beaten track' - een referentie aan de tentoonstelling The Rolling Stones - Unzipped in het Groninger Museum - waarin we de rebelse en eigenzinnige kant van de stad centraal wilden zetten. Aanvankelijk had de campagne als doel om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. Vanwege de aangescherpte maatregelen en de sluiting van horeca is die focus aangepast. We hebben gekozen voor een bescheiden en alternatieve wintercampagne.

Meer informatie
© Deon Prins

Resultaten vragenlijst

Half augustus is er vanuit partners@visitgroningen.nl een nieuwsbrief verstuurd naar verschillende ondernemers in de stad en provincie. In deze nieuwsbrief stond een vragenlijst waarin we aan de hand van zes korte vragen in beeld hebben gebracht hoe de Groninger vrijetijdseconomie deze zomer is verlopen en wat de persoonlijke ervaringen van de ondernemers zijn. Al met al is er in deze moeilijke tijd een verdeelde bezetting waarbij sommige ondernemers een hogere bezetting hebben en sommige ondernemers het moeilijk hebben. Ook komt een aanzienlijk groot deel van de bezoekers uit Nederland.

Meer informatie

Toolkit Gastvrij Groningen

Ook tijdens de corona maken we de stad samen nog gastvrijer! Daarom is er een toolkit samengesteld met mooie middelen. Van afzetlint tot wachtstippen, vlaggen en deurmattenAlles in de kenmerkende huisstijl van Groningen en met verwelkomende slogans. Sommige middelen zijn gratis, anderen zijn tegen een leuke prijs beschikbaar.

Meer informatie
© Deon Prins

Warenhuis Groningen

Met alle maatregelen rondom het Coronavirus is het belangrijk om lokale ondernemers te ondersteunen. Daarom kunnen (retail) ondernemers gevestigd in de gemeente Groningen zich nu kosteloos aanmelden bij warenhuisgroningen.nl. Deze online etalage biedt de fysieke winkelier de mogelijkheid om het gehele productassortiment ook online te kunnen aanbieden. Op deze manier kunnen lokale consumenten bij lokale ondernemers blijven kopen.
 

Meer informatie

Hulp voor ondernemers en culturele instellingen

Op regionaal niveau ontstaan verschillende initiatieven voor ondernemers en culturele instellingen. Om orde in de grote hoeveelheid informatie te brengen, hebben wij hieronder de belangrijkste informatiebronnen op een rijtje gezet.

Meer informatie

Heb je vragen of wil je iets delen met ons, stuur dan een mailtje naar partners@visitgroningen.nl.