kop d'r veur

Het coronavirus heeft grote impact op de Groninger vrijetijdssector. Het team van Marketing Groningen blijft zich keihard inzetten voor een sterke en positieve reputatie van Stad en Ommeland als toeristische en culturele bestemming. 

Het is hartverwarmend om te zien wat voor creatieve initiatieven er ontstaan bij ondernemers en instellingen in ons mooie Groningen. Kijk hieronder wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen.

© Marieke Kijk in de Vegte

Marketing Groningen zet in op verlengen toeristisch seizoen

Veel Nederlanders vieren naar verwachting hun vakantie dit jaar in eigen land en de eigen achtertuin. Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, de retail en de horeca optimaal gaan ondersteunen de komende maanden. Marketing Groningen zet daarom in op het verlengen van het toeristisch seizoen.

Meer informatie
© Deon Prins

Warenhuis Groningen

Met alle maatregelen rondom het Coronavirus is het belangrijk om lokale ondernemers te ondersteunen. Daarom kunnen (retail) ondernemers gevestigd in de gemeente Groningen zich nu kosteloos aanmelden bij warenhuisgroningen.nl. Deze online etalage biedt de fysieke winkelier de mogelijkheid om het gehele productassortiment ook online te kunnen aanbieden. Op deze manier kunnen lokale consumenten bij lokale ondernemers blijven kopen.
 

Meer informatie

Hulp voor ondernemers en culturele instellingen

Op regionaal niveau ontstaan verschillende initiatieven voor ondernemers en culturele instellingen. Om orde in de grote hoeveelheid informatie te brengen, hebben wij hieronder de belangrijkste informatiebronnen op een rijtje gezet.

Meer informatie

Heb je vragen of wil je iets delen met ons, stuur dan een mailtje naar partners@visitgroningen.nl.