Meest gestelde vragen

We begrijpen dat je vragen hebt. We hebben de meest gestelde vragen hieronder alvast voor je op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Wat zijn de voordelen van dit systeem? 
Dit systeem biedt allereerst de mogelijkheid om bezoekersstromen goed in te richten. Dit betekent dat je reserveringen kunt maken, met tijdssloten kunt werken en een maximumaantal bezoekers per tijdsslot in kunt te stellen. Hiermee voldoe je aan de voorwaarden om volgens de geldende maatregelen open te gaan. Daarnaast wordt je bedrijfsvermelding op www.visitgroningen.nl aangevuld met een boekingsknop. Hiermee kunnen bezoekers direct tickets boeken, waardoor je een directe conversie krijgt. Dankzij het check-in systeem en het management dashboard kun je de beschikbaarheid van tickets goed managen en controleren. 

Waarom zijn jullie een samenwerking met Tiqets aangegaan? 
Het systeem van Tiqets is een kwalitatief goed, snel en gebruiksvriendelijk systeem, dat zich met name onderscheidt dankzij zijn veelzijdigheid en de ontzorgende (en inbegrepen) service. Het ticketsysteem is afneembaar tegen een aantrekkelijk tarief per ticket, zonder eenmalige kosten of jaarlijks voorschot en zonder contractstermijn. Het systeem is daardoor aantrekkelijk voor zowel kleine als grotere ondernemingen. Met dit systeem kunnen we op provinciaal niveau een ticketplatform ontsluiten, omdat het systeem van Tiqets ook met andere systemen kan communiceren. In een later stadium is het ook mogelijk om arrangementen via dit systeem samen te stellen en een speciale Groningen pas te ontwikkelen. 

Ik verkoop mijn tickets al online, kan ik meedoen? 
Door mee te doen vergroot je je vindbaarheid onder de bezoekers van Groningen. Dankzij dit grote bereik kan je veel nieuwe bezoekers aantrekken, Je huidige systeem kan, door maatwerk, gekoppeld worden aan het Groningen platform. 

We hebben nog geen ticketsysteem, wat nu? 
Met het ticketsysteem kan je jouw tickets ook aanbieden op je eigen website en word je gekoppeld aan onze ticketpagina. Je betaalt in dat geval over de geboekte toegangskaartjes via je eigen website of balie een fee aan Tiqets van 2,5%, exclusief btw en kosten (€ 0.06 per sms en +/- €0,25 betalingskosten per boeking). Tiqets is een White label, waardoor het systeem geheel in je eigen kleurstelling en met je eigen logo op je site komt te staan. Wanneer je je voor 1 juli 2021 aanmeldt is er een aanbieding van 2% fee i.p.v. 2,5% voor 2021 voor de boekingen via je eigen website. 

Wat kost het mij om mee te doen? 
De investering van het aanmelden en het deelnemen nemen Marketing Groningen en Tiqets voor hun rekening. Vervolgens is het systeem op basis van “no cure no pay”. Dat betekent dat op het moment dat er een ticket wordt verkocht via www.visitgroningen.nl of de Groningen Store,  je 10% commissie betaalt over de ticketprijs exclusief btw en transactiekosten.  

Waarom betaal ik 10% commissie? 
Deze kosten worden voor de helft gebruikt om het ticketsysteem te onderhouden en verbeteren. De andere helft zetten wij in ter promotie van het boekbare aanbod. Wij gaan door middel van gerichte marketingcampagnes, blogs en zoekmachinemarketing het boekbare aanbod nationaal -, en internationaal promoten. 

Wat zijn de transactiekosten? 
Dit zijn de sms-kosten, €0,06 per boeking, en de kosten voor de online betaling (dit is ca 2% van de tickets per boeking).

Wat is de investering en hoe ziet de overeenkomst eruit? 
Je betaalt 10% commissie exclusief btw en exclusief de betalingskosten die de klant maakt bij een online betaling (zoals iDEAL of creditcard, dit bedraagt ca. 2% van de totale boekingskosten). Je ontvangt bij deelname de voorwaarden van Marketing Groningen en het contract van Tiqets. Er is geen vaste contractduur, het systeem is te gebruiken voor onbepaalde tijd, maar kan zonder opgave van reden met een opzegtermijn van 30 dagen worden opgezegd. Je betaalt geen eenmalige kosten. 

Hoe loopt de financiële afwikkeling van de verkopen via visitgroningen.nl? 
Tiqets regelt maandelijks automatisch de betalingen en de facturatie, dit wordt automatisch op je bankrekening gestort en je ontvangt maandelijks een factuur. 

Hoe gaat de ticketcontrole? 
De ticketcontrole gebeurt via een gratis scan app voor telefoon en tablet. Dit kun je allemaal terugzien in je eigen managementdashboard. 

Welke talen worden gebruikt? 
Op het ticketplatform gebruiken we de meest relevante talen voor de toeristen in Groningen, namelijk Nederlands, Engels en Duits. De vermelding in het Nederlands is kosteloos, maar wil je met je bedrijvenpagina ook zichtbaar zijn op onze Engelse- en Duitstalige websites visitgroningen.com en visitgroningen.de, dan kun je je tekst hiervoor aanleveren.  Voor € 90,- kun je dit laten vertalen via Marketing Groningen. 

Wat zijn jullie plannen voor 2022 met dit systeem? 
Wanneer we voldoende deelnemers hebben willen we inspirerende en onderscheiden arrangementen samenstellen. Hierdoor wordt het makkelijker om elkaar te versterken, een ecosysteem op te bouwen en de bezoeker van Groningen nog meer te inspireren en blijvend te binden.